فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

بررسی موضوعات روز

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

بررسی موضوعات روز

به نام مصدق ملت را دارند می کوبند

 به نام مصدق، ملت را دارند می کوبند!


 اینها - یعنی عمال اجانب - هر روزی با یک صورت در پرده‌ها و در چهره‌هایی هستند. اینها عمالشان را ممکن است بیست سال، سی سال، به صورت یک آدم ملی درآورند و بر ملت معلوم نباشد که این چه کاره است! وقتی که چهره واقعی پیدا شد، آن وقت ملت می‌فهمد چه بوده این. یک نفر سی سال، بیست سال در چهره ملیت بوده است، در چهره دیانت بوده است آن وقتی که آن محفوظ بوده است این؛ و نگه داشته‌اند.


این را برای یک روزی - یک روزی که احتیاج دارند که با حربه ملیت ملت را بکوبند، مثل امروز. امروز با حربه «ملیت» و رفتن سر قبر دکتر مصدق ملت را دارند می‌کوبند .


صحیفه امام، ج6، ص 119-1

تاسی از سردار سلیمانی

 بیانیه جدید رسول خادم خطاب به وزارت خارجه: به سردار سلیمانی تاسی کنید

مواضع نظام را با صدای بلند اعلام کنید

در کنار قهرمانان بایستید


بنده هیچ مرجعیت و مسئولیتی در قبال اینکه ورزشکاران ایرانی با چه کشوری مسابقه بدهند یا ندهند، نداشته و ندارم. اینگونه موضوعات مراجع خود را دارد.


تمام سخن من به عزیزانی که نام "رژیم صهیونیستی" آنها را بیاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل در مواضع نظام سیاسی کشور اعتقاد دارید، به شهید مصطفی چمران و سردار قاسم سلیمانی تاسی نمایید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی‌پوش حرکت کنید. نه اینکه قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید.


شما می‌توانید رسما و با صدای بلند مواضع نظام سیاسی ایران را در ارتباط با عدم انجام مسابقه با حریفان رژیم صهیونیستی به کمیته بین المللی المپیک اعلام کنید و در این مسیر از توان دیپلماتیک خود نیز استفاده نمایید.


من به عنوان یک مربی، چگونه بپذیرم در حالیکه مسئولین مستقیم این موضوع، خود را کاملاً کنار کشیده اند، به قهرمان ملی مردمم بگویم "باید ببازی" به شما می‌گویم، شما هم باید به میدان بیایید و اگر قرار به باختن است، " با هم ببازیم..."



پندانه۱۹

 #پندانه 


چند سالی بود که جایزه مرغوب ترین ذرت شهر به کشاورزی پیری می رسید. 


همه میخواستند راز پرورش این محصول با کیفیت را بدانند .پس از اعلام اسامی برندگان خبرنگار سراغش رفت و پس از صحبت با او  موضوعی متوجه  شد که حسابی شگفت زده اش کرد: «کشاورز از بذرهای مرغوب ذرت به همسایه هایش هم داده بود .»


خبرنگار پرسید تو چطور میتوانی دانه های مرغوب را با کسانی شریک شوی که خودشان هم قرار است در مسابقه شرکت کنند ؟ 


پیرمرد پاسخ داد:«چرا نباید این کار را انجام دهم ؟باد بذرهای ذرت را از یک مزرعه به مزرعه دیگر منتقل میکند. اگر همسایه های من ذرت های خوبی نداشته باشند باد ان بذر های نامرغوب را به زمین من می آورد. پس اگر محصول مرغوب میخواهم باید به انها کمک کنم تا کشت خوبی داشته باشند.» 


اری ٬کشاورز پیر به خوبی درک کرده بود زندگی انسانها به هم ارتباط دارد و میدانست اگر همسایه هایش محصول خوبی نداشته باشند او  نیز نمی تواند محصول خوبی بدست بیاورد. 


زندگی ما هم همینطور است .اگر بخواهیم زندگی شاد سرخوش و ارامی داشته باشیم بایدبه اشنایان و دوستانمان کمک کنیم تا انها هم شاد و خوش و ارام زندگی کنند.


 بزرگان زاده نمی‌شوند٬ ساخته می‌شوند...



سپاه ابرهه به سوی امام مهدی

سپاه ابرهه به سوی امام مهدی


 در طول تاریخ، دو سپاهِ جنگی وجود داشته و خواهد داشت که در مسیر مکه به شکل اعجاز آمیز و با دخالتِ نیروه های غیبی نابود می‌شوند:


۱- سپاه ابرهه که به هدف کشتن روح و حقیقت کعبه، بدان سمت حرکت می‌کند و در میانه ی راه به بلایی از سوی آسمان گرفتار می‌شود.


۲- سپاه سفیانی که در یورش به سمت مکه، به نفس زکیه [شخصیتی الهی و خاص] سوء قصد دارند، اتفاق خواهد افتاد و همچنین سوء قصد آنها به امام مهدی علیه السلام، که آن سپاه بین مدینه و مکه در سرزمین بیداء به بلایی از سوی زمین به هلاکت می‌رسند.


موافقت با تجهیزات پیشرفته آمریکایی مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به مسافت دور در ایران

امشب لابلای مطالعه مقالات منابع غربی درباره ایران  به خبری بسیار عجیب برخورد کردم. 


ظاهرا دولت آقای روحانی موافقت کرده تجهیزات بسیار پیشرفته امریکایی که مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به مسافت های دوردست است، در ایران نصب شود! ماجرا مربوط می شود به ایستگاه های اندازه گیری و لرزه نگاری CTBT (معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای) که در تهران، کرمان و شوشتر تعبیه شده و حالا و بناست به تجهیزات فوق مدرن امریکایی مجهز شود. 


در حالی که امریکا عملیات خرابکارانه در ایران را در راس دستورکار های خود قرار داده و همین دو هفته قبل یک شبکه بزرگ جاسوسی آن –که در پوشش محیط زیست عمل می کرد- دستگیر شده، بسیار عجیب و غیر قابل باور است که دولت اجازه داده باشد امریکا چنین به سادگی ابزارهای جمع آوری اطلاعات لرزه نگاری خود را در ایران نصب کند. این ابزارها ظاهرا با هدف نظارت بر لرزه های ناشی از یک آزمایش احتمالی هسته ای نصب می شود ولی هیچ کس دقیقا نمی داند تجهیزات جدید امریکایی چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و به کجا ارسال خواهد کرد. 


ایران عضو رسمی CTBT نیست و حال که درگیر یک جنگ اطلاعاتی بزرگ با امریکا شده، نباید اجازه داد اطلاعاتی از ایران جمع آوری شود که مطابق ضوابط CTBT می تواند حتی با اسراییل به اشتراک گذاشته شود

نویسنده :مهدی محمدی