فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

بررسی موضوعات روز

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

بررسی موضوعات روز

پیام سرویس جاسوسی انگلیس به #مشایی درباره #اصلاح‌طلبان

پیام سرویس جاسوسی انگلیس به #مشایی درباره #اصلاح‌طلبان


در ادامه جلسه محاکمه «اسفندیار رحیم‌مشایی»، حجت‌الاسلام قاضی غضنفرآبادی درباره تلاش مشایی برای دیدار با جیسون رضاییان، خودداری از قرائت کیفرخواست، ارتباط با جاسوسان انگلیس و اسراییل، اعلام هویت پانته‌آ فیوضی و آزیتا شفازند، واقعیت ارتباط لیلا زند با انگلیس و اینکه چرا سرویس امنیتی انگلیس به شما گفت فرآیند استفاده از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان را تئوریزه کنید، سوال کرد که مشایی از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.


گزاره‌ای که قاضی غضنفرآبادی درباره پیغام سرویس امنیتی انگلیس به مشایی پیرامون اصلاح‌طلبان گفته است، حاوی سؤالات و تأملات فراوانی است:


1_منظور از «بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان» کدام قشر یا کدام افراد بوده‌اند؟


2_آیا کسانی از اصلاح‌طلبان هم در جریان این پیغام بوده‌اند؟


3_آیا تقلای کسانی در سال‌های آخر دولت احمدی نژاد برای ایجاد تنش و «اغتشاش اقتصادی» و تشابه آن مقوله با رفتارهای امروز اصلاح‌طلبان و تأکید افرادی از آنها به آغاز اغتشاش اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی؛ ربط و ارتباط کانالیزه خاصی با یکدیگر دارد؟


4_ علت طمع یک سرویس جاسوسی به مشایی و اینکه آنها می‌دانستند او این توصیه سرّی را انجام خواهد داد چه بوده است و آیا باید پاسخ این مسئله را در گذشته مشایی جستجو کرد؟


5_ این پیغام مسئله‌ای نبوده است که مشایی به تنهایی بتواند آنرا راهبری کند. مرتبطین مشایی در این قضیه چه کسانی بوده‌اند و اوامر و نواهی مشایی به آنها چه بوده است؟


6_و از همه مهمتر اینکه مشایی چگونه این وظیفه را انجام می‌داده یا قرار بر انجام آن داشته است؟!


اینها سؤالاتی تحلیلیست که پاسخ به آنها می‌تواند تسهیل بیشتری در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی فراهم بیاورد و امنیت بیشتری را برای کشور و در عرصه افکار عمومی ایجاد کند.


گفتنیست، در ایام دولت دهم، «صادق زیباکلام» از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی عنوان کرده بود که از مشایی بخاطر عدم بکار بردن لفظ فتنه تشکر می‌کند/ مشرق


Afsaran_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.